Hodnocení kvality a bezpečí
Poskytování kvalitní a bezpečné ošetřovatelské péče je v současnosti jedním ze základních cílů ošetřovatelství, se kterým se plně ztotožňujeme. Úroveň kvality a bezpečí poskytované péče průběžně monitorujeme a analyzujeme pomocí indikátorů kvality.
Indikátory kvality
Prostřednictvím indikátorů kvality monitorujeme výskyt formulovaných událostí, které vypovídají o kvalitě procesů a výsledcích poskytované péče v našem zařízení.
Cílem sledování indikátorů kvality a následných opatření vyvozených z výsledků monitorování je prevence opakování chyb, snížení rizik a zvýšení efektivity a kvality sledovaných procesů. Indikátory kvality jsou stanoveny v souladu se strategickými cíli a prioritami CELOP.
Indikátory kvality, které sledujeme v CELOP:
- Počet nežádoucích událostí
- Počet pádů
- Sledování dekubitů
- Sledování nozokomiálních nákaz
- Počet oprávněných stížností
- Spokojenost hospitalizovaných pacientů
- Spokojenost zaměstnanců
- Počet pracovních úrazů
Program zvyšování kvality a bezpečí v celop
Uplatňujeme postupy, prostřednictvím kterých kontinuálně zvyšujeme kvalitu poskytovaných zdravotních služeb. Pomocí bezpečnostních cílů zajišťujeme bezpečné prostředí pro poskytování zdravotních služeb. Podporujeme multidisciplinární přístup, výměnu informací a kooperaci napříč pracovišti.
Bezpečnostní cíle:
- Bezpečná identifikace pacientů
- Bezpečnost při používání léčivých přípravků s vyšší mírou rizika
- Prevence záměny pacienta, výkonu a strany
- Prevence pádu
- Zavedení optimální hygieny rukou při poskytování zdravotní péče
- Bezpečná komunikace
- Bezpečné předávání pacientů
- Prevence vzniku proleženin/dekubitů u hospitalizovaných pacientů
Přehodnocování kvality a bezpečí poskytovaných služeb realizujeme v CELOP v pravidelných intervalech. Hodnotíme všechny indikátory kvality, monitorujeme hodnocení interních auditů a jejich význam pro praxi.
Další rozvoj v oblasti řízení kvality je zaměřen na udržování a zejména rozvoj stávajících systémů kvality.